تحولات لبنان و فلسطین

تیم ملی فوتسال ایران امروز در دومین دیدارش در جام جهانی فوتسال از ساعت ۱۶ به مصاف تیم ملی گواتمالا خواهد رفت.

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت‌وگو با قدس: صعود ما شگفتی‌سازی نیست

به گزارش قدس آنلاین،شاید روی کاغذ این بازی چندان چالش‌آفرین نباشد، اما پرواضح است که بازی فوق ممکن است برای ملی‌پوشان فوتسال ایران چالش‌آفرین باشد. وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه قدس درباره آمادگی بازیکنان تیم ملی فوتسال برای این بازی گفت: « شرایط خوب است. ازبکستان امکانات مناسبی در اختیار تیم‌ها قرار داده و میزبانی مناسبی داشته است. مشکلی نداریم و در کمال آرامش تمرین می‌کنیم و آماده دومین بازی می‌شویم. تیم ملی در بازی نخست، نمایش مطلوبی داشت. ما هفت گل به ونزوئلا زدیم اما این روند باید ادامه پیدا کند».

سرمربی تیم ملی فوتسال که خود بارها به عنوان بازیکن در جام جهانی بازی کرده، ادامه داد: «سطح فوتسال در جهان رشد کرده و تیم‌ها سعی می‌کنند تاکتیک‌های متنوعی را مقابل رقبا به اجرا بگذارند. تیم‌ها تاکتیکی شده‌اند و شاید از نظر تکنیکی شاهد تغییراتی باشیم، اما از لحاظ تاکتیکی اوضاع به شکل قابل‌توجهی بهبود پیدا کرده و بازیکنان با تفکرات تازه گام به این میدان بزرگ گذاشته‌اند».

از شمسایی پرسیدیم مدعی اول قهرمانی در جام جهانی کدام تیم است و آیا می‌توانیم ایران را یکی از فینالیست‌ها ببینیم که او پاسخ داد: «مدعیان سنتی همچنان در جام جهانی خوب کار می‌کنند و تیم‌های متفاوتی نسبت به سایر تیم‌ها هستند اما در این میان برخی تیم‌ها نیز هستند که می‌توانند شگفتی‌ساز شوند. اگر تیم ملی فوتسال ایران به جمع چهار تیم راه یابد، اسمش شگفتی نیست، چون همه جهان فوتسال ایران را خوب می‌شناسند و با توانایی بازیکنان ایرانی آشنا هستند، اما ممکن است شاهد حضور تیم‌هایی در مراحل بالا باشیم که انتظاری از آن‌ها نیست. برای همین باید با همه قوا مقابل رقبا قرار بگیریم و اجازه ندهیم حریفان ما را غافلگیر کنند. من به بازیکنانم گفتم هیچ تیمی کوچک نیست و باید با انرژی و انگیزه مقابل رقبا بازی کنیم».

سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان صحبت‌های خود گفت: «از مردم ایران بابت حمایت‌هایی که در این ایام داشتند تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم محبت آن‌ها را جبران کنیم».

سایت فیفا هم پیش از این دیدار نوشت: شروع خوب ایران در این رقابت‌ها با برتری پرگل برابر ونزوئلا نشان داد فوتسال ایران توان رقابت با هر تیمی در این رقابت‌ها را دارد. گواتمالا قطعاً روز سختی در این دیدار برابر ایران خواهد داشت، اما تلاش برای ارائه نمایش تهاجمی مقابل مسلم اولادقباد، حسین طیبی و هم‌تیمی‌هایش می‌تواند راهبرد خطرناکی برای گواتمالا باشد، چون بازیکنان ایرانی روی ضدحمله می‌توانند دروازه این تیم را باز کنند.

برای گواتمالا کم گل خوردن مهم است چون تفاضل گل می‌تواند تعیین کند کدام تیم سوم به دور یک هشتم نهایی راه پیدا می‌کند.

تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی فوتسال به مصاف ونزوئلا رفت و با نتیجه پر گل ۷ بر یک ونزوئلا را در هم کوبید و برای رقبای خود خط و نشان کشید. برای ایران در این دیدار سالار آقاپور (۲ گل)، مهدی کریمی (۲ گل)، بهروز عظیمی (۲ گل) و امیرحسین داودی گلزنی کردند و میلتون فرانکا تک گل ونزوئلا را به ثمر رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.